Etapele proiectului
Depunerea și procesarea Formularelor de aplicare
Aplicarea la Program se realizează prin depunerea online a Formularului de aplicare, semnat cu semnătură electronică calificată de către solicitant și a actelor conform ghidului de aplicare.
Evaluarea Pre-finanțare a dosarelor
La etapa de evaluare pre-finanțare se admit doar dosarele complete, și cuprinde:
1. Analiza prezenței componentei inovative a ideii de afaceri/proiectului investițional;
2. Analiza de conformitate din perspectiva economică a ideii de afaceri/proiectului investițional;
3. Sesiunea de prezentare a ideilor de afaceri/proiectului investițional.
1. Analiza prezenței componentei inovative a ideii de afaceri/proiectului investițional;
2. Analiza de conformitate din perspectiva economică a ideii de afaceri/proiectului investițional;
3. Sesiunea de prezentare a ideilor de afaceri/proiectului investițional.
Aprobarea suportului financiar nerambursabil
Aprobarea deciziei finale de finanțare/respingere a proiectului investițional se realizează de către Comitetul de finanțare și risc și se fixează în procesul verbal al ședinței.
În procesul de aprobare a dosarelor, Comitetul de finanțare și risc va urmări corespunderea proiectelor investiționale cu scopul, obiectivele și cerințele Programului, precum și va ține cont de viabilitatea afacerii, atingerea indicatorilor de rezultat și de impact asupra dezvoltării economice.
Perfectarea și încheierea Contractului de finanțare
Contractul de finanțare se semnează de către părți:
1. Fie cu semnătură olografă – în două exemplare, dintre care un exemplar se înmânează Beneficiarului, iar celălalt se păstrează la ODA;
2. Fie cu semnătură electronică calificată – în cazul în care părțile contractului de finanțare au convenit încheierea acestuia prin schimb de
documente electronice.
Executarea Contractului de finanțare și realizarea proiectului investițional
Suportul financiar sub formă de grant este transferat direct către beneficiar în trei tranșe după cum urmează:
Prima tranșă, în cuantum de 50% din valoarea aprobată a grantului, va fi transferată după semnarea contractului de finanțare;
A doua tranșă, în cuantum de 30% din valoarea aprobată a grantului, va fi transferată după prezentarea setului complet de documente confirmative privind investirea contribuției proprii a beneficiarului precum și a actelor ce confirmă realizarea investiției din prima tranșă conform contractului de finanțare;
A treia tranșă în cuantum de 20% din valoarea aprobată a grantului, va fi transferată după implementarea completă a proiectului investițional și este prezentat setul complet de documente confirmative de către Beneficiar și după caz, efectuarea vizitei în teren/ monitorizarea din oficiu.
Monitorizare, arhivare și evaluare post-finanțare
Perioada de monitorizare a beneficiarilor de suport financiar durează 36 luni de la data prezentării setului complet de acte privind utilizarea resurselor financiare.
Monitorizarea se realizează în două etape:
(i) monitorizare post-finanțare
(ii) monitorizare finală.